منتدى الربح من الانترنت

شرفتنا بتواجدك ف المنتدى الرجاء تسجيل عضو جديد
و الاشتراك معنا لتفيد وتستفيد
منتدى الربح من الانترنت

إريح من الانترنت دخل مادى اضافى


    عايز استثمار كبير ودولارات كتير؟ مع أقوى خطة استثمار بأروع الشركات عيش ملك وادعيلي

    شاطر

    mhshata90

    عدد المساهمات : 49
    تاريخ الميلاد : 11/01/1990
    تاريخ التسجيل : 06/10/2011
    العمر : 26

    عايز استثمار كبير ودولارات كتير؟ مع أقوى خطة استثمار بأروع الشركات عيش ملك وادعيلي

    مُساهمة من طرف mhshata90 في الأحد نوفمبر 06, 2011 4:23 pm

    [SIZE="5"][SIZE="6"]بسم الله الرحمن الرحيم[/SIZE]

    كتير مننا بيعاني انه أول ما بيدخل في المجال ده يشترك في شركات كتير و يفضل يضغط يضغط بدون ما يحقق اي ربح مطلقا و في الاخر يزهق و يمل و زي ما دخل زي ما خرج و اضف لكده ضيق الوقت اللي انا فيه حاليا بحكم اغلبنا طلبة مدارس و كليات و لو مشتركين في شركات كتيره مش هنلحق نضغط ع الكم الكبير اللي مشتركين فيه .

    [SIZE="6"]طب ايه الحل ؟؟؟[/SIZE]

    هدف أي شخص ذكي دخل مجال الربح انه يركز جهده و وقته و فلوسه في أقل عدد من الشركات ( الصادقة الموثوق فيها و كمان تحقق ربحية عالية يعني م الاخر الشركات السوبر ) يعني تطبيقا للمثل اللي بيقول " الطمع أقل ما جمع " انما ان الواحد يشترك في 20 شركة و يضغط عليهم يبأى ضيع وقته و تعب نفسه و لا حقق حاجه يعني م الآخر تشترك في هذه الشركات السوبر و ترقي و تستثمر فيها و لو أنت قولت الشركات ده مكسبها قليل فأنا هقولك لو حسبتها على التجربة اللي فاتت و بدأت شغل في شركة سوبر بدل من 20 شركة كان هيكون معاك على الأقل 25 ريفيرالز في شركة واحدة و مش تخسرهم و مكسبك مش هتخسره و ربحك هيزيد و هذا هو الفرق الكبير و الأهم بين الشغل الصح في الشركات و الشغل في 20 شركة فمش المهم هو سعر الضفطة و الأهم هل الشركة صادقة و أموالك في أمان و لا لأ .

    يعني م الآخر هدفنا هو الاستثمار ثم الاستثمار ثم الاستثمار في أفضل الشركات لتحقيق أعلى ربحية ممكنة .

    [SIZE="6"]سؤال تاني يطرح نفسه منين أقدر أجيب الشركات السوبر ده ؟؟؟[/SIZE]

    زيي أي مبتدئ في مجال الربح وقعت في نفس الخطأ المعتاد و بعد فترة لاقيت ان المحصلة ضئيلة جدا و ضيعت وقت كبير كنت ممكن أستخدمه أحسن من كده لو ركزت في 4 أو 5 شركات بدل 10 أو 20 لحد ما قررت أعمل وقفة و أفهم الشغل الصح ماشي ازاي و عشان كده دورت و سألت ناس كتير جدا م اللي هما الخبراء التقال بمعنى الكلمه في كل المنتديات لحد ما وصلت للكلام الجاي ده .

    عشان تحكم على أي شركة لازم دايما تحكم من خلال تلات حاجات :

    أولا : المبالغ اللي دفعتها الشركة للأعضاء و عدد الأعضاء في الشركة .

    ثانيا : معدل زيادتهم كام في المية أسبوعيا .

    ثالثا : تصنيفها في مواقع ptc-investigations و alexa و هل بتتقدم بسرعة و لا لأ .


    و أخيرا ملحوظة مهمة جدا ان الشركة كل ما كان ربحها قليل كل ما تعرف انها ماشية صح و هتستمر لمدة طويلة جدا لان كلنا سمعنا عن شركات كتير و اولهم اون بكس بتدفع مبالغ مجنونة و في الآخر مش بتعرف توفي الأعضاء فلوسهم و تفلس و تغرق .

    طيب لو طبقنا الكلام اللي فات ده على الشركات اللي على الساحة بالاضافة الى نصايح الخبراء هنلاقي نفسنا ان اختياراتنا انحصرت في الشركات الجاية ده ( السوبر ) اللي هي م الآخر تحط فيها فلوسك و تستثمر و انت مطمن و تحقق أرباح ملهاش حدود و تعيش ملك .

    [SIZE="6"]الشركات السوبر هي :[/SIZE]

    [SIZE="6"]1 . NEOBUX[/SIZE]

    طبعا معروفة للجميع انها رقم واحد و مفيش اتنين يختلفوا عليها و عشان تكسب منها صح اياك تسحب فلوسك و تصبر على الضغط لحد ما تجمع مبلغ معقول تستثمره كله في الشركة في تأجر الريفرالز و لازم تأجر عدد كبير و ترقي لعضوية جولد و بعدها تشترى باك ألتميت مثلا و تمتع بالمزايا و طبعا انت هتقعد بتاع أربع أو خمس شهور تحرم نفسك من السحب علشان تقدر تسحب بعد كدة براحتك و طبعا بتحرم نفسك و تصبر و تتعب علشان اللي تكسبه دلوقت تعيد اسثماره تانى وتكبر حسابك و ساعتها تسحب المئات والالآف الدولارات اللي بنشوف غيرنا بيسحبها و مش عارفين ازاي .

    [SIZE="6"][URL="http://www.neobux.com/?r=mhptc90"]http://www.neobux.com/?r=mhptc90[/URL][/SIZE]

    [SIZE="6"]2 . CLIXSENSE[/SIZE]

    رغم انها مش شركة استثمارية يعني مفهاش تأجير ريفرالرز الا انها من اهم الشركات اللي على الساحة ما لم تكن افضل شركة و اللي مفيش مفر من الاشتراك فيها لكذا ميزة أهمهم ان فيه تحتك 8 مستويات ريفرالرز تربح منها بالاضافة الى لعبة CLIXGRID ( عبارة عن 600 مربع و كل مربع يحمل اعلان و لديك في عضويتك العادية 25 ضغطة في اللعبة يوميا و عند ضغط على أي مربع عشوائيا تظهر لك صفحة الاعلان لمدة 10 ثواني و يمكنك أن تربح من 10 سنت الى 5 دولار و يمكن أن تربح أكثر من مرة في اليوم و هي تعتمد على توفيق الله ) و كمان تقدر تشتري العضوية السنوية الرخيصة جدا و تمنها 14.95$ فقط وبجد مميزاتها روعة جدا لدرجة دفعت 10 دولار من جيبي عشان اشتري العضوية البريميوم السنوية .

    يعني لما تشترك في شركة تجبلك كل فتره حوالي 10 دولار مبلغ حلو أوي ينفعك في استثمار عضوية أو تأجير أو شراء ريفرالرز في أي شركة م الشركات السوبر اللي مطروحة في الموضوع ده .

    [SIZE="6"][URL="http://www.clixsense.com/?3620800"]http://www.clixsense.com/?3620800[/URL][/SIZE]

    [SIZE="6"]3 , 4 . OURBUX , NILE-LAND[/SIZE]

    شركتين روعة من الأدمن المصري المحترم د / نارد عزوز و مش هقول غير اني شوفت كتير و قليل و سمعت كلام أكتبر بس قسما بالله ما شوفت اجماع على شركات أد الشركتين دول و الكل بيقول فيهم احلى كلام عن المصداقية و الأمانة و القوانين الصارمة و الربحية العالية اللي تخلي كل واحد يكسب الدهب .

    فمثلا أوربكس تعتبر حاليا أحسن شركة موجودة في المجال حاليا من ناحية معدل العائد يعني لو عملنا تصور بسيط انك استثمرت فى الشركة و اشتغلت و اتسرديت راس المال و بعدها كل اللى جاى ان شاء الله يبأى صافي ربح يعنى تخيل انك هتسحب كل أسبوع مش أقل من 50 دولار الى ما لا نهاية و عشان أبأى صريح معاكم العضوية في أوربكس اللي لازم كل الناس ترقيلها هي الجولد لأنها بتحققلك ربح أكتر من 300 % فى حوالي تلات أربع شهور و لما ترقى للألتميت مش هيبقى هدفك غير حاجة واحدة و هو زيادة حد السحب عن طريق تقليل الفترة بين كل سحب و التاني .

    [SIZE="6"][URL="http://www.ourbux.info/?ref=mhptc90"]http://www.ourbux.info/?ref=mhptc90[/URL][/SIZE]

    أما نايل لاند فده حكايتها حكاية و قصتها روعة و مربحة جدا و عشان تربح لازم رأس مالك كبير و ده كانت كلمة الأدمن المحترم بيلخص فيها الشركة في سطور قليلة " مشروعنا القادم بأذن الله سيكون في الظاهر و للوهلة الأولى هو موقع بي تي سي لكن لو واحد دقق النظر في التفاصيل و القوانين سيجده شركة مساهمة اسلامية بعائد شهري مجزي و ربح متغير مقبول و استثمارات فوق متوسطة و أسهم و تداول حلال كامل مع امكانية تصفية حساب أو اضافة كأي شركة استثمارية بالاضافة لجميع أنواع الايداع و السحب مثل الفيزا و الويسترن و الأليرت و الليبرتى و الشيكات البنكية كمت يوجد عضويات من أول المجانيه الى الاستثمارية الكبيرة و أخيرا تصميم مصري خالص بما يتناسب مع الحضارة المصرية المعروفة عالميا " .

    [SIZE="6"][URL="http://www.nile-land.com/?ref=mhptc90"]http://www.nile-land.com/?ref=mhptc90[/URL][/SIZE]

    [SIZE="6"]5 . BUXSL[/SIZE]

    الموقع ده شغال من فبراير 2010 يعني من فترة كبيرة جدا و كتير جدا نصحوني بيه و في البداية صاحبها الأسباني ركب اسكربت زيوس و بوكس هوست و اسكربتات تانية كتير لحد ما استقر على الاسكربت ده اللي من أول مرة من 3 سنين تظهر شركة باسكربت خاص بها و حماية خاصه و ده دليل على ان صاحبها صارف عليها جامد و أهم ما يميزها اللي عرفته من كذا شخص و نصحوني بيها ( رغم ان مميزاتها شبه غيرها ) لأن الأفريدج فيها حلو جدا جدا جدا يعني فلوسك هتضيع و العضوية الـ premium بتاعتها رخيصة جدا 90$ فقط في السنة و مميزاتها روعة .

    [SIZE="6"][URL="http://www.buxsl.com/?r=mhptc90"]http://www.buxsl.com/?r=mhptc90[/URL][/SIZE]

    [SIZE="6"]6 . PHARAOHSBUX[/SIZE]

    بعد التجربة الكل سيقول الأسعار قليلة ؟؟ ردي هذا الشغل الصحيح و الدليل على ذلك كلام الأجانب عن الشركة في المنتديات و أصلا الشركة بتعتمد على الريفرالرز و الاستثمار ( الترقية ) و ده المفروض الهدف الحقيقي من شغلنا ده .. ناس ستقول و أنت تريدنا نرقي و ندفع 760 دولار بكل بساطة مع امكانية ان يتنصب عليك ؟! ردي أصول اللعبة أن تقبل الـ Risk و تجازف و صحيح أني لم أرقي بعد و لكن هذا في خطتي و أنا حسبتها في الشركة وجدت أن اذا استثمرت ألتيميت هرجع استثماراتي بعد 4 لـ 5 شهور تقريبا و أبدأ أكسب لمدة أكثر من 6 شهور متبقيين في ترقيتي و يكون المكسب التقريبي ما بين 200 لـ 350 دولار شهريا .. ناس ستقول ممكن يتنصب عليك خلال 5 شهور العضوية ؟؟ ردي هو أن أدمن الشركة سيحصل على معلنين كثر جدا أول ما يثبت مصداقيته و هذا بعد أول شهرين أو 3 شهور و قالها الأدمن صريحة " مش هتكسبوا كتير عندي بس عمركم ما هتخسروا عشان نستمر في النجاح " .. سؤال مهم : من أين سيأتي الأدمن بهذه المبالغ ؟؟ كان رد الأدمن كالآتي " هيكون فيه معلنين هايلين جدا لأنه هيكون دافع فوق الـ 10000$ و عمر الموقع فوق السنة و هيكون عندي أماكن اعلانية كتير أقدر أبيعها لمواقع الاعلانات زي أدهتس و أدسنس و غيره و أول ما فتحت الموقع عملت دعاية قليلة عشان أوفر فلوس للأعضاء يقدروا يسحبوا منها و المبلغ الموجود في حسابي حاليا يتخطى الـ 5000$ " .

    [SIZE="6"] [URL="http://www.phbux.com/?r=mhptc90"]http://www.phbux.com/?r=mhptc90[/URL][/SIZE]

    و طبعا انت مش محتاج تسحب عشان تتأكد من مصداقية الشركات ده لأن آلاف سحبوا منهم قبلك و بقت الشركات ده قواعد ثابتة في عالم الربح فاشتغل بقلب جامد و انت مطمن و حافظ على فلوسك فيهم و استثمر .



    يعني ملخص استراتيجيتنا كالتالي :

    1 - حافظ على فلوسك في نيوبكس بدون سحب و أجر ريفرالرز كتير و رقي عضويتك و كبر حسابك .

    2 - حاول ترقي كليكسنس في أسرع وقت و الترقية ده هتساعدك جامد بسحوباتها كل فترة .

    3 - أي فلوس معاك أو هتجيلك حطها علاطول في أوربكس استثمر فيها بقلب جامد و بعد كده لما تظبط نفسك تمام في أوربكس أدخل على نايل لاند و بعدها باكس اس ال و بعدها فاروس باكس و تمشي بالترتيب ده و اتكل على الله .


    فى النهاية عاوز أقول حاجتين مهمين :

    1- الموضوع راجع لكم و أنا لست سوى شخص ينصح و مجرب و مستثمر .

    2- عشان تلعب اللعبة لازم تقبل المخاطرة Risk .

    هي ده الشركات اللي أقدر أنصح أي شخص بيها و م الآخر لازم تحط استراتيجية معينة تمشي عليها لحد ما تحقق هدفك ان شاء الله و بجد الكلام ده تعبت فيه جدا و كتبته بعد خبرة و تعلم و غلط مرة و اتنين و تلاتة لحد ما وصلت للكلام ده اللي يا رب يفيدكم و لو بـ 1% .

    [SIZE="6"]تم بحمد الله[/SIZE]

    ====================[/SIZE]


      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس ديسمبر 08, 2016 10:46 am